mandag den 28. oktober 2013

Fastemenu nr. 16

Jeg låner lige lidt fra en veninde, der har givet sig i kast med et projekt, jeg længe har gået og tænkt; det skal prøves...

Sådan en pizza med blomkålsbund...

Jeg har netop investeret i en foodprocessor til selv samme formål, men nu kom hun mig i forkøbet... Men det er heller ikke så skidt jo, når man bliver inviteret ud at spise på en fastedag...

Bunden:
3/4 blomkål revet i fine stykker (700 g, 245 kcal)
Blandes med 3 æg (270 kcal)
2 fed hvidløg (ca. 10 g, 10 kcal)
2 spsk oregano (ca. 15 g, 15 kcal)
1 dl revet parmesan. (Ca. 75 g, ca. 300 kcal)

Det hele røres sammen til en grødet masse og presses ud på en bageplade beklædt med bagepapir.

Bunden sættes i ovnen og bages i ca. 20 min ved 200 grader. Den skal være jævnt gylden over det hele før den er færdig...

Min veninde havde lavet fyldet sådan her;
Ca. 1 dl tomatpuré smurt ud på den bagte bund. (100 g, ca. 40 kcal)
Drysses med 1 løg i tynde strimler (100 g, 38 kcal)
6 kyllinge pølser i skiver (180 g, ca. 345 kcal) og skinkestrimler (100 g, ca, 110 kcal)
Der drysses lidt ekstra parmesanost (25 g, ca. 100 kcal) over og pizzaen sættes i ovnen igen ved 200 grader i ca. 15 min...

Inden servering drysses med frisk-hakket basilikum...

Der var nok til 3 portioner af sådan en omgang, ca. 500 kcal pr. Person.

Mmmmm, det smagte dejligt! Tak for mad... Det var helt rart bare at sætte sig til bords for en gang skyld! 

Jeg glæder mig allerede til at prøve andre varianter af fyld af og eksperimentere med andre variationer af ost og krydderier i bunden... Tak for inspirationen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar