torsdag den 13. marts 2014

Madlavningskursus igen igen....

Mit madlavningskursus lakker efterhånden mod enden... Det er lidt vemodigt, at det snart er slut! Jeg er glad for, at jeg kom mig over mine aversioner mod at få titlen "aftenskoleelev" og kom afsted! Det har været noget så hyggeligt! Gode opskrifter, spændende læring om nye teknikker og det vigtigste; godt selskab!

På denne andensidste undervisningsgang var menuen noget lettere end sidste gang vi var afsted, hvor kodeordet var "rigeligt med smør" - denne gang var det krydderierne, der var knald på- det var så lækkert!

Første ret var pirogger ned krydret kødfyld. Først lavede vi pulled chicken, der var krydret med en masse forskellige krydderier.


Derefter lavede vi små pirogger...

Til piroggerne lavede vi en varm rødbede-salsa. Jeg ville egentligt tro, at det var en lidt underlig sammensætning- men det var det ikke...

Salsaen og piroggerne blev serveret med en peberrodscreme... Nøj det smagte dejligt!

Hovedretten havde også knald på smagen. Tilbehøret bestod af varm salat af kartofler, skinpillede tomater, timian, artiskok hjerter og ærter...

Det var tilbehør til rosastegt andebryst og en superlækker polenta med parmesan og basilikum...

Til dessert fik vi noget, som vores underviser kaldte verdens nemmeste chokoladekage...

Kagen skulle være fast- men til min store fornøjelse var den nærmest flydende indeni! Det gjorde bestemt ikke noget!
 
Nu ser jeg frem til sidste undervisningsgang og til at se, hvad der bliver det sidste, jeg får med mig hjem i "aftenskoletasken"....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar